fredag 3 april 2009

Våren närmar sig med stormsteg

Vilken lycka! En sån där riktig vårdag - klarbå himmel! Det blev till att gå upp tidigt och börja använda de nyinköpte "funktionella" sportkläderna (springa i skogen-kläderna)! Ett härligt sätt att följa årstiderna och samtidigt få rejält med motion - "min terrängbana" innehåller några bra backar - och de blir lättare att "nästan" springa uppför - ju mer jag kämpar. Det är varje dag som gäller - ev vila 1-2 dagar/vecka. Detta med "spikmattan" innan sömnen infinner sig blir en formidabel kombination.
Försöker förtvivlat komma närmare min egen brygga - inte lätt - men imorgon kan jag nog låna Monis & Holmegårds brygga några dagar - sedan kanske om 4 dagar är jag vid "hemmabryggan".

I eftermiddags la jag ut årets första nät. Två stycken, varav ett lite trassligt, spännande värre. Håll tummarna - måtte det bli åtminstone 1-2 abborrar!!  Ett bra sätt att gå upp tidigt - nyfiken som jag är.

Inga kommentarer: